retourneren

INTRO

Als u niet tevreden bent met uw aankoop, weet dan dat we u een eenvoudig en transparant retourproces zullen aanbieden.

 

Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

We hopen dat u van uw aankoop houdt, maar we begrijpen dat de dingen soms gewoon niet helemaal kloppen. Ons retourbeleid houdt in dat u 14 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd heeft om ons te laten weten dat u een artikel wilt ruilen of retourneren, en het artikel rechtstreeks naar l’eef te retourneren voor een terugbetaling of omruiling.

Als uw artikel beschadigd of defect is, of als u een verkeerd artikel heeft ontvangen, zal l’eef de verzendkosten voor het terugsturen van het artikel op zich nemen. Als u een artikel om een andere reden retourneert (bijvoorbeeld omdat het anders is dan verwacht of niet past), kunnen wij de kosten van de retourzending niet vergoeden.

Om hygiënische redenen kunnen artikelen die met een hygiënezegel (d.w.z. zwemkleding) worden verkocht en waarvan het zegel is verbroken of ontbreekt niet worden geretourneerd. Verder zijn onze cadeaubonnen en artikelen die op bestelling zijn gemaakt niet terugbetaalbaar of omruilbaar vanwege hun persoonlijke aard.

Belangrijk: de artikelen moeten compleet zijn (bv. samen met een ceintuur o.i.d. die bij het oorspronkelijke product horen) en in de originele verpakking zitten met de prijskaartjes erop, en mogen niet gedragen, gewassen of op enigerlei wijze beschadigd zijn. L’eef behoudt zich het recht voor om de retourzending van artikelen die niet in overeenstemming met onze retourprocedure worden geretourneerd, af te wijzen.

L’eef kan geen kosten of verantwoordelijkheid dragen met betrekking tot de retourzending geïnitieerd door de koper.

 

Hoe kan ik artikelen terugsturen om te ruilen of te retourneren?

Er zijn twee manieren om artikelen terug te sturen naar l’eef zodat we uw ruil- en/of retouraanvraag verder kunnen afhandelen:

  1. VIA BPOST: U stuurt een mailtje naar om u retour aan te melden. Er wordt dan een link naar u verstuurd waar u uw retourlabel kan aankopen voor €5. Dit label kan u na aankoop uitprinten, op het pakket kleven en afgeven bij uw postkantoor.
  2. VIA DROP-OFF IN ONZE BOETIEK IN MECHELEN: U kunt uw artikelen zelf terugbrengen naar l’eef store in Mechelen. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden. Voor adresgegevens zie het ‘Contact’ tabblad.

 

Wat moet ik precies doen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?

VIA BPOST:

Als u ervoor kiest om artikelen te retourneren via bpost, stuur dan een e-mail naar met uw verzoek tot retournering binnen 14 kalenderdagen, gerekend vanaf de dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Vermeld daarbij uw naam, klantnummer, ordernummer en het (de) artikelnummer(s).

Bij ontvangst van uw verzoek van retour, sturen wij u een link waar u uw retourlabel kan aankopen voor €5 (dus op eigen kosten). Dit label kan u na aankoop uitprinten, op het pakket kleven en afgeven bij uw postkantoor.

Bij goede ontvangst van je retourzending zullen wij het bedrag binnen 7 dagen na ontvangst van je retourzending op je bankrekening bijschrijven. Let op: terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode (bijv. online bankieren en/of creditcard) die u heeft gekozen bij het plaatsen van je bestelling.

 

VIA DROP-OFF IN ONZE BOETIEK IN MECHELEN:

U kunt uw artikel(en) zelf terugbrengen naar onze boetiek in Mechelen. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden. Voor adresgegevens zie het ‘Contact’ tabblad.

Gelieve hiervoor binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag na ontvangst van uw bestelling, een e-mail te sturen naar . Let er daarbij op dat u uw naam, klantnummer, ordernummer en artikelnummer(s) vermeldt. Geef ook duidelijk aan dat je van plan bent om je artikel(en) zelf terug te brengen naar onze boetiek in Mechelen.

Wij sturen u zo snel mogelijk een antwoord ter bevestiging van de ontvangst van uw aanvraag. Vervolgens kunt u uw retourzending naar onze winkel brengen.

Let op: je kunt je artikel(en) alleen retourneren; wij betalen niet contant voor geretourneerde artikelen in de winkel. We zullen het bedrag binnen 7 dagen na goede ontvangst van je retourzending op je bankrekening bijschrijven. Terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode (bijv. online bankieren en/of creditcard) die u heeft gekozen bij het plaatsen van je bestelling.

 

FYI – Nadere uitleg over ‘kosten van verzending’ en ‘retourkosten’:

De verzendkosten zijn de kosten die u heeft betaald op het moment dat uw bestelling door l’eef naar u is verzonden.

De retourkosten zijn de kosten die u betaalt wanneer u (een deel van) uw bestelling terugstuurt naar l’eef. Wij betalen alleen de retourkosten en de eventuele kosten voor het opnieuw afleveren van de artikelen (indien van toepassing) als de retour het gevolg is van een fout van ons of als de artikelen gebrekkig zijn.

 

Kan ik mijn artikel(en) omruilen?

Wilt u uw gekochte artikel(en) ruilen voor een andere maat of kleur? Dat is geen probleem!

Hierbij heeft u twee opties:

  1. U bestelt via de webshop de juiste maat of kleur die u nodig heeft. Verder meldt u ons via de bovengenoemde retourprocedure dat u uw gekochte artikel wenst terug te sturen. De retourprocedure die hierboven werd beschreven is hierop van toepassing.
  2. U komt naar de winkel te Mechelen waar u meteen de omruiling (kosteloos) kan doen.